onsdag 13. februar 2013

Tunfisk salat


Denne salaten er veldig god synes jeg! Og den kan brukes både til lunsj, middag og som forrett :)

Til 2 personer trenger du: 

(jeg brukte ingen mål da jeg lagde dette, så tallene her blir litt sånn ca.. Dette er ikke en rett der du egentlig trenger å følge en oppskrift. Smak deg frem - det blir godt uansett) 

2 bokser tunfisk i vann 
5 ss soya yoghurt naturell 
ca. 5-6 ss majones - vanskelig å vite hvor mye jeg tok, men dette kan du også smake til 
saften fra 1/2 sitron 
ca 4 ss agurkmix (den på boks) 
1 rødløk, finhakket 
1 hvitløksfedd, finhakket 
en boks med soltørkede tomater, kuttet i strimler 
1 avokado, most + 1/2 avokado i terninger

Skjær opp avokadoen og mos til en jevn masse, tilsett hvitløk. 
Bland sammen yoghurt, majones, agurkmix og sitron. Bland inn avokadorøren. 
Tilsett rødløk, den halve avokadoen i terninger og de soltørkede tomatene. 
Tilsett deretter tunfisken - hell av vannet først. 

Bland alt sammen og smak til med salt og pepper. 
Denne salaten passer veldig bra med makaroni. Bland inn kokt makaroni i tunfisksalaten (eller skal jeg kalle det røre?). 
Jeg hadde ikke makaroni uten hvetemel, men kjæresten min blandet sin del av salaten med makaroni. Jeg spiste min akkurat som den er, og jeg synes det er deilig!! 

Denne salaten passer også veldig godt oppå et godt brød eller i et pitabrød. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar