lørdag 26. november 2011

Tips til juleønsker/julegaver

Nå som det er tid for julegaveønsker har jeg noen tips til dere!
Disse bøkene inneholder masse spennende, og ikke minst gode oppskrifter og tips på kjernesunn mat. I de to førsnevnte bøkene er oppskriftene er frie for gluten, sukker og tilsetningsstoffer, og i tillegg til dette er de aller fleste frie for kumelk og hvete :) jippi.


Kjernesunn mat av Ninka-Bernadette Mauritson og Thorbjörg Hafsteinsdottir.   
I denne boken  er det gode tips og deilige og spennende oppskrifter. Den er alle tiders for allergikere og de som ønsker et sunnere kosthold, men synes det er litt vanskelig å komme i gang. Det er sant som det sies; man  føler mer velvære, får mer overskudd og energi av å spise riktig.
  




Nå som jeg er inne på boktips og det begynner å nærme seg julebakst og julemat vil jeg anbefale denne boken: 
Kjernesunn julemat, skrevet av Ninka Bernadette Mauritson, Heidi Bechmann og Morten Mauritson. 

Denne boken byr på oppskrifter på julemiddager og - frokoster, tilbehør, gløgg og selvfølgelig julebakst og julegodt!



En annen bok jeg anbefaler til ønskelisten er learn to cook wheat, gluten and dairy free - 100 step-by-step recipes. skrevet av Antoinette Savill. (jeg har sett denne boken i Ark butikken i bogstadveien)

I denne boken er altså oppskriftene frie for hvete, gluten og melk. Fint for gluten-, hvete og/eller melkeallergikere som synes det er vanskelig å finne oppskrifter eller å finne på egne oppskrifter. Boken er på engelsk, men takk og pris for google oversetter ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar