tirsdag 7. februar 2012

God OG sunn smoothie

I dag hadde jeg en kick-start på dagen med denne grønne smoothien! Den er både sunn og god, så her er det en vinn-vinn situasjon :)

Grønn smoothie: 
1/4 agurk uten skall 
noen biter ananas 
(- jeg hadde allerede kuttet opp en ananas i biter og lagt den i fryseren. Jeg brukte ca 6 biter med ananas)
1 stang selleri 
bladene fra en kvist grønnkål 
litt frossen spinat - ca 2-3 ss 
1/2-1 dl kokosvann, jeg brukte dette kokosvannet - kjøpt på helsekost 
saften fra 1/4 lime 
Litt vann 

* jeg starter å blende spinat, kokosvann og frossen ananas. Det ble litt for mye motstand for min smoothie maskin, jeg hadde derfor i litt vann. 
Deretter hadde jeg i resten av ingrediensene og blendet det til det ble en jevn og fin masse. 



- Dersom du bruker fersk spinat og/eller fersk ananas anbefaler jeg deg å ha oppi litt isbiter.  
Du kan også variere mengden på ingrediensene, ønsker du en litt søtere smoothie kan du ha i mer kokosvann og/eller ananas. 
- Kokosvann finnes også i andre smaker, blant annet naturell og med banan. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar