tirsdag 13. desember 2011

Julepølse og pepperkakedeig uten melk og hvete

Det kan være vanskelig å finne julepølse som ikke inneholder hvete og melk. Og nå i juletiden er julepølse kanskje for mange svært ønskelig. Jeg har funnet en julepølse er fri for hvete og melk; nemlig Leiv Vidars Julepølse. Denne julepølsen ble i 2009 kåret til Norges beste julepølse for andre året på rad. Jeg har smakt den, og synes den er veldig god!



Dersom det er noen allergikere der ute som er fortvilet og tror at det blir jul uten pepperkaker kan jeg komme med en gladnyhet! Jeg har funnet pepperkakedeig uten melk og hvete. Denne fant jeg i allergiavdelingen til Ultra på Sandvika storsenter. Jeg har ikke vært i andre Ultra butikker, så kan ikke si med sikkerhet at de har det i alle Ultra butikker. Men de store butikkene bør ha det. Deigen smaker like godt som pepperkakedeig skal smake :) For de av dere som har lyst til å lage pepperkakedeigen fra bunnen av selv kommer jeg til å legge ut oppskrift og fremgangsmåte forhåpentligvis i løpet av helgen eller starten av neste uke.



Med dette ønsker jeg alle en fortsatt fin førjulstid :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar