torsdag 14. mars 2013

Sjokoladesuffle uten melk og hvetemel


Selv om du en intollerent eller allergisk for melk, laktose, gluten eller hvetemel er det ingen grunn for at du ikke kan nyte en god sjokoladesuffle med godt tilbehør :) Her kommer en oppskrift på sjokoladesuffle uten melk eller hvete. 


Oppskrifter er beregnet til sto stk:
2 eggehvitter
1/2 ts sukrin
2 plater sjokolade uten melk (70%)
Ca 2 ss gojibær

Vaniljesaus fra oatly (havrebasert)
1/2 mango

Pisk eggehvitter til hvitt fast skum. Tilsett deretter sukrin og pisk til det blir stivt - du skal kunne snu bollen på hodet uten at noe renner ut.
Smelt sjokolade i vannbad. Vend inn eggehvittene i sjokoladen. Bland inn ca 1 ss hakkete gojibær.
Ha røren i to store muffinsformer. Stek på 170 grader i 7 min.
Dryss over resten av gojibærene og server varm :)
For litt friskhet hadde jeg mango ved siden av. Her kan du bruke frukt og/eller bær etter ønske. Jeg hadde også litt vaniljesaus ved siden av. Den fra oatly er veldig god og kan også piskes til vaniljekrem. For å lese mer om dette produktet trykk her.  I sverige har de mange gode og spennende produkter fra dette merket. Jeg ønsker med flere produkter fra Oatly i Norge (oslo)!! :)

Det er sikkert også god med både ris is og soya is ved siden av. (Oatly har også is, både med sjokolade, jordbær og vanilje smak, men disse har jeg ikke smakt og kan heller ikke huske å ha sett de i butikken..)

Jeg anbefaler dere å prøve disse! Dersom du liker en litt mildere sjokoladesmak kan du bruke sjokolade med lavere kakaoprosent. Det finnes flere typer med sjokolade uten melk. Du kan få kjøpt disse i de fleste matbutikker eller på helsekost :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar