tirsdag 27. mars 2012

Tofu til middag

I går hadde jeg, som alle andre mandager, grønn dag!
Jeg har lest så mye om tofu og var veldig nysgjerrig på hvordan denne kune brukes.

Tofu er en bønne-ost og er laget av knuste og silte soya-bønner (soyamelk) og er tilsatt løype laget av tang. Det er derfor et vegan produkt - det inneholder ingenting fra dyreriket. 
"ostemassen" som samler seg siles, presses, kjøles og tilberedes/konserveres etter smak. 
Den mest vanlige typen er naturell, og smaker nesten ingenting. 


Tofu er rikt på proteiner og har svært lavt fettnivå. 


Fordi tofu ikke inneholder melkeprodukter og er så rikt på proteiner er det et godt alternativ til oss med melkeallergi :) Og etter litt reeserch viste det seg at den kunne brukes til mye forskjellig!

Jeg fant flere tips og oppskrifter til middag med tofu på eatingwell.com. Oppskriften jeg brukte finner du ved å trykke her.

Dette er tofuen jeg brukte i går, kjøpt på en innvandrerbutikk.

På veganmisjonen sin blogg kan du lese mer om tofu og få flere tips til gode oppskrifter. 
Trykk her for å komme til veganmisjonens omtale om tofu! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar